SEO-tekster - bliv fundet i Google-søgninger

Vil du gerne blive fundet, når dine kunder googler dit produkt eller din ydelse?

Så er SEO-tekster et must. Som SEO-tekstforfatter kan jeg hjælpe dig med at diagnosticere SEO-problemer på din hjemmeside, identificere relevante søgeord og skrive SEO-tekster, der både tager højde for søgemaskinernes krav og kundens beslutningsproces.

Gode SEO-tekster kan booste din online markedsføring, uden at du i øvrigt behøver at foretage dig noget. Når først teksterne er skrevet, arbejder de for dig døgnet rundt og leder købeparate kunder til din hjemmeside, mens du kan bruge tiden på det, du er god til.

Uanset om du har en fysisk butik eller udelukkende sælger via nettet, skal du søgemaskineoptimere din hjemmeside. På den måde kan du blive fundet, både når dine kunder søger information om dine produkter, og når de er klar til at købe.

(Er du ikke helt sikker på, hvad SEO og SEO-tekster er? Det kan du få en forklaring på nederst på siden.)

Søgeordsanalyse og SEO-strategi for din hjemmeside

Som SEO-tekstforfatter begynder jeg som regel med en søgeordsanalyse. Det vil sige, at jeg undersøger, hvilke søgeord dine potentielle kunder bruger, når de googler dit produkt, og hvordan dine konkurrenter er placeret i Google. Sammen med dig lægger jeg en strategi for, hvilke søgeord du skal satse på, så det understøtter din forretning bedst muligt.

Hvis du allerede har en SEO-strategi og bare har brug for en SEO-tekstforfatter til at skrive teksterne ud fra dine søgeord, vil jeg i stedet begynde med at interviewe dig for at få et klart billede af din forretning og dine kunders købsadfærd.

SEO-tekster der sælger

Min tilgang til SEO-tekster er “people first - SEO second” forstået på den måde, at jeg skriver tekster, som dine kunder har lyst til at læse, men som også hjælper dig med at blive fundet i Google.

Sagt med andre ord skriver jeg først og fremmest med målgruppens behov og beslutningsproces for øje, samtidig med at teksterne opfylder søgemaskinernes krav. Sådan, er det min erfaring, at man får den bedste balance mellem søgemaskineoptimering og konvertering.

Jeg skriver dine tekster ud fra det, du kan fortælle mig om din forretning og dit produkt og ud fra de tekster, du måtte have i forvejen. Hvis der er behov for det, laver jeg supplerende research. Jeg skriver et udkast til teksterne og til title og metadescription, som du får lov at gennemgå og give feedback på, så vi er sikre på, at informationerne er korrekte, og at sprog og tone passer til din virksomhed.

Hvis du gerne vil have min hjælp til både at blive fundet på Google og få dine kunder til at læse og forstå dit budskab, så kontakt mig ved at klikke på knappen:

Eksempler på SEO-tekster

Her kan du se nogle eksempler på SEO-tekster, jeg har skrevet for andre kunder:

SEO-tekster på dansk

SEO-tekster på engelsk

 

Hvad er SEO og SEO-tekster?

SEO står for Seach Engine Optimization, som betyder søgemaskineoptimering. SEO har både at gøre med, hvordan dit website fungerer rent teknisk (er det fx læsevenligt på mobil, hvor hurtigt loader siden osv.), hvordan teksterne er skrevet og formateret, og hvor høj troværdighed sitet har (er der fx mange andre sider, der linker til det).

Som SEO-tekstforfatter kan jeg hjælpe dig med den del, der har at gøre med søgemaskineoptimering af dine tekster.

Som du kan se af listen med eksempler på SEO-tekster, jeg har skrevet for andre kunder, ovenfor, er SEO-tekster ikke en bestemt genre. Det kan både være blogindlæg, kundecases, Om os-tekst, produktbeskrivelser og meget mere. Fælles for dem alle er, at det er webtekster, der er skrevet på en måde, så søgemaskiner som Google og Bing let kan afkode indholdet. Google er den absolut mest brugte søgemaskine i Danmark, og det er derfor den, jeg optimerer teksterne til.

For at Google let kan forstå, hvad en tekst handler om, skal SEO-tekster indeholde gode søgeord både i brødteksten og i overskrifterne. Hver tekst - altså hver side på dit site - skal have en sigende titel, hvor mindst et af søgeordene indgår, og en metadescription, der fortæller lidt mere om indholdet på siden.

Gode søgeord er de ord, som dine potentielle kunder skriver i Google, når de søger efter noget, der er relateret til din forretning. Gode søgeord kan fx være navnet på dit produkt eller din ydelse, eller det kan være hele sætninger, fx spørgsmål om, hvordan man bruger dit produkt.

I Google Adwords kan du selv undersøge, hvor mange der søger på ord relateret til din forretning, og lave en liste over relevante søgeord. Det er gratis at lave søgeordsanalyser i Adwords. Du skal bare oprette en profil.